Saturday “morning”

ador să nu mă grăbesc. să mi se pară că trebuie să fac ceva, pentru ca mai apoi să îmi amintesc că este sâmbătă, că pot să dizertez, că pot să îmi beau cafeaua ore în șir, să-mi las mintea să zboare în voie și să își facă de cap, fără să trebuiască să o aduc înapoi. că mă pot conversa cu mine însămi, că îmi pot face “curățenie și liniște în dulap”.

m-am trezit în minte cu o întrebare, care mă irită teribil :”ce te inspiră?”

nu știu de ce cu asta și nu cu alta. știu doar că mă irită din ce în ce mai tare. că o găsesc la fel de stupidă ca și pe cea cu “cum a început totul?”.

satm

mă inspiră viața, și sunt inspirată pentru că în general sunt foarte atentă. sunt atentă la tot ce mișcă în jurul meu, sunt atentă la oameni și la emoțiile lor, la felul în care li se schimbă fizionomiile în funcție de stare, la gesturile lor banale sau nu.

mă inspiră felul în care fumează C, la felul în care merge de parcă ar pluti.

mă inspiră mâinile frumoase și oamenii care te privesc în ochi atunci când îți vorbesc, indiferent de ce ți-ar povesti.

mă inspiră grația nativă a unor femei, pe care nimeni nu le-a învățat să fie altfel.

mă inspiră candoarea cu care se oblojesc păsările pe sub streșini, muzica italiană, compozițiile pe care le produce uneori dezordinea, zgomotul valurilor, bărcile de lemn, mirosul de Azzaro, brichetele Dupont, desenele lui L, cântecul pescărușilor la început de primăvară.

mă inspiră lucrurile mărunte, firescul sau spontaneitatea vreunei zile banale.

pentru că am ales să iubesc, pentru că am ales să caut frumosul și să ignor urâțenia sau răutatea. pentru că am învățat să apreciez tot ce e viu și să primesc atunci când mi se dăruiește, pentru ca mai apoi să dăruiesc mai departe.

de acolo începe totul. pentru noi toți. și de acolo ține doar de noi. de felul în care alegem să privim viața, lucrurile mici sau pe cei din jurul nostru.

One thought on “Saturday “morning”

Leave a Reply

