sweet “16”

încă de la primul semn de primăvară, am început să dezbat în profunzime opțiunile pe care le-aș avea acum, dacă m-aș putea întoarce la vârsta de șaisprezece ani. ce opțiuni aș avea să mă țin departe de turmă, să îmi păstrez identitatea într-o generație în care noțiunea de “identitate” este una extrem de vagă, și definită în principiu de turma din care faci parte.

nu mi-a fost ușor, dar am reușit să îmi aduc aminte despre felul în care simțeam atunci, despre viziunea mea de atunci aspura vieții, despre cum vedeam lucrurile.

cu mintea de acum la vârsta de atunci, aș face cam așa :

– nu m-aș machia deloc și mi-aș mușca buzele în fiecare dimineață, fără ca cineva să mă observe

– aș bea doar apă minerală

– aș fuma în stația de troleibuz, cu dezinvoltura obrznică a cuiva care nu se teme că ar putea fi prins

– mi-aș tunde părul cu foarfeca pentru hârtie … așa, ca și acum

– m-aș bucura de lipsa responsabilității, și aș împinge totul la extrem

– aș face bungee jumping

– aș telefona de pe fix

– aș scrie scrisori de mână și le-aș trimite anonim

– aș asculta Etta James

– aș purta rochii albe din poplin și espadrile

aș fi eu. mai presus de tot. mai presus de modă sau curente, mai presus de ceilalți sau de gura lumii.

1f0a63a24aef6a8efdce768165fffc81

(Liv Tyler by Lara Rossignol / 1995)

Leave a Reply

