a real life

după o cursă contra cronometru, cu scopul de a nu întârzia la școală, m-am întors în liniște acasă. mi-am făcut cafeaua în același ibric mic și roșu. m-am așezat în fața laptopului, mi-am aprins țigara, și m-am pus pe lecturat ghirlanda de comentarii (de pe Facebook) stârnite de prietenul M.

am început să mă gândesc la toate căcaturile pe care ni le alimentăm noi, ca nație. la ură, la frustrare, la invidie, răutate. la ce e rău, și ce e bun, exact în ordinea asta. la preocuparea noastră constantă și bolnava pentru ceilalți…

mi-am amintit de un episod de domeniul Facebook, de acum câteva luni bune.

îmi etalasem drept cover, steagul gay, în semn de solidaritate. la o zi sau două mai târziu, am primit o cerere de prietenie din partea unui domn trecut de prima tinerețe, pe care evident, nu îl cunoșteam.

n-am reacționat, și nici n-aș fi putut, pentru că domnul cu pricina fusese mult mai rapid decât mine. exact în momentul în care mă pregăteam să șterg cererea de prietenie, am primit un mesaj privat, în care își cerea scuze pentru gestul comis. mi-a explicat cu lux de amănunte că era o greșeală, pe care o comisese în necunoștință de cauza. domnul nu știa care este semnificația imaginii pe care o aveam eu drept cover, și îmi cerea să ignor cererea.

stimate domn,

sper că citiți acest text acum. așa sper…deși știu că veți evita orice spațiu în care ar putea apărea numele meu, fie el real sau virtual. aș vrea să vă spun, cu toată sinceritatea, că sunteți de un bovinism rar întâlnit!
să va explic de ce. în primul rând, pentru că cererile de prietenie (chiar și pe Facebook) nu se trimit oamenilor (indiferent de sex) despre care nu știți absolut nimic.

în al doilea rând, sunteți obraznic, impertinent, și imbecil. să va explic și asta…pentru că nu eu v-am deranjat pe dumneavoastră, ci dumneavoastră pe mine. nu știu nici ce v-a făcut să credeți că aș accepta cererea dumneavoastră, de ce v-ați simțit flatat înainte să fie cazul.

mă rog, aș prefera să mă opresc pentru că sunt de principiu că atenția prea mare, dată unei astfel de tipologii, nu face altceva decât să o crediteze.

am pomenit acest fragment din viața mea virtuală, numai pentru că “ghirlanda lui M” mi-a amintit de toate personajele eșuate și frustrate din viața reală. personaje care nu există decât în spațiul virtual, care se pot ascunde, comfortabil psihic, în spatele vreunui desktop, de unde își construiesc această personalitate autoacreditată să proclame, și să emită păreri. își construiesc imaginea de vedetă virtuală, despre care toată lumea a auzit, dar pe care nimeni n-o cunoaște de fapt.

își inventează funcții de care n-a auzit nici dracu niciodată. își dau importanță comentând la comentariile altora, pe care nu-i cunosc, și folosind cuvinte care mai de care mai alese, a căror semnificație le este la fel de familiară precum limba japoneză.

îi preocupa orientarea sexuală a altora când ei nu au nici una. emit păreri despre viață, cărți, film, muzică, religie, modă, artă culinară, ei nefăcând altceva decât să trăiască din poveștile de viață ale altora, așa cum le percep ei de pe o rețea, sau alta, de comunicare.

cum ar fi, sau ce s-ar întâmpla, dacă de mâine nu am mai avea internet, și nu v-ați mai putea inventa personaje virtuale, și ar trebui să va transformați înapoi în ceea ce sunteți de fapt?

dacă ar trebui să vă croiți un drum prin viața reală, să interacționați cu oameni adevărați, să spuneți aceleași lucruri, pe care le aberați din spatele desktopului, și în viu grai ? să vă intălniți cu toți cei pe care îi huliți, urâți, înjurați și comentați? ce ați face atunci?

ați fugi sau ați da dovadă de același curaj incomensurabil, de care dați dovadă și în spațiul virtual?

Image

you better get a fucking life! a real one! of your own!

Leave a Reply

