designerostilistaactritocriticosolistamodelinoartista

m-am gândit să abordez subiectul, doar pentru că nu înțeleg, până la capăt, fenomenul. de unde apare, cum se formează, cine o sponsorizează, și într-un final și cel mai grav, de ce, sau pentru ce este ea creditată.

Image

nu am să dau nume, pentru că lista ar fi prea lungă, și pentru că nu îmi doresc să flatez pe nimeni cu atenția mea. n-am însă cum să tac, și să rămân total indiferentă, pentru că mi se pare absolut jenant să port aceeași titulatură cu aceste domnișoare, disperate să se afirme cu orice preț.

eu nu sunt designer pentru că așa m-am gândit cândva că mi-ar plăcea să mă autointitulez. sunt designer pentru că așa se cheamă oamenii care practică meseria mea. un om care practică meseria asta are niște cunoștințe minime în domeniu (sau măcar una) dintre cele ce urmează : stăpânește cât de cât limbajul de specialitate, știe să traseze un minim de 2 linii paralele, și are o ocupație zilnică, nu ocazională. ar mai fi câte ceva : nu se dezbrăca pentru reclamă, nu terfelește pe toată lumea, pe toate canalele media posibile, nu are timp, și energie să se poziționeze mai presus de produs. pentru că timpul și energia sunt investite în produs.

sunt spectatorul acestui fenomen, de foarte multă vreme. privesc consternată în jurul meu, la toate aceste pațachine agramate, cu aere de designero-stylisto-critico-actrito-modelina-……….., cum nu se pot hotărî ce să fie, cum să fie, ce să facă, și în ce fel.
să facă numai cumva să se afirme. cu orice preț. călcate de mașină, purtând perdeaua de la duș, sau struțul pe cap. dezbrăcate în tramvai, terfelite, sau terfelindu-i pe alții. oricum, oricât și orice, numai vedete să fie!

identitate lor nu există de fapt. pentru că ele nu există de fapt, iar eu sunt perfect conștientă că le acord un soi de atenție în acest moment. o fac însă asumat, cu gândul că poate, într-o bună zi nu vor mai exista sute și mii de oameni, să le privească admirativ, cu gura căscată, ca pe niște role-models. cu gândul că poate într-o bună zi vor exista și altfel de posturi de televiziune. unele care să nu susțină impostura, maimuțele cabotine, și agramatele.

dacă v-ați întrebat vreodată ce se întâmplă cu cea mai mare parte a tinerei generații, de unde îi vine incultura, lipsa oricărui simț estetic, inspirația și aspirația, atitudinea, etc., răspunsul este unul singur : de aici. exact de aici. din ceea ce văd și aud acești copii, în mod constant, pe 99% dintre posturile de televiziune, care ridică impostura la rang de virtute.

Leave a Reply

