“N” de la “rizi-pizi”

“sigur o stii, dar vreau sa-ti marturisesc ca dintre toate melodiile lui (lor), asta ma duce cu gandul la tine concret.

nu stiu sa-ti zic de ce…probabil e un soi de gingasie, nostalgie, bunatate, protectie, alinare si stare de bine, pe care o asociez cu tine si ce a insemnat copilaria pentru mine. te pup mult. ”

mesajul pe care l-am primit Duminca seara, inainte sa ies din casa. mesajul care m-a urmarit si azi, care m-a coplesit si dus inapoi in timp.

pe N o stiu de cand era foarte mica. eu am fost mereu mai mare, asa cum sunt si acum. cred ca nu avea mai mult de 2-3 ani, cand am vazut-o prima data. era extrem de mica, cu o gura in forma de inima si obraji rotunzi, si un par aproape auriu, strans, in ceea ce numea ea, rizi pizi.
mi-o aduc aminte perfect. imbufnata mereu, se supara repede si ramanea asa multa vreme, pana cand reusea cineva sa-i intre in gratii. nu stiu nici acum ce o supara atat de tare, stiu doar ca eu reuseam mereu s-o fac sa uite. la fel cum am facut-o sa uite de frica de apa si am convins-o sa inoate.

Image

mesajul ei de Duminica m-a facut sa tresar, sa-mi amintesc, sa retraiesc din flash-uri lucruri care au ramas undeva departe in mintea mea.

mi-am adus aminte de Blacky, cainele lup supradimensionat, de lacul Snagov pe cand inca se mai putea inota in el, de aleea de trandafiri ce duce pana la ponton, de piersicile din curte si nucul de langa casa. de costumul meu de baie cu dungi verticale, de culesul de nuferi. de toate lucrurile astea, pe care le-am trait si cu ea, dar care, intr-un final, descriu perspectiva mea personala asupra acelei perioade. una, pe care nu mi-o amintesc neaparat in mod curent, una pe care eu nu o percep asa cum o percepe ea.

Image

Image

Image

am realizat inca o data, cat de diferit ma percep eu pe mine, fata de cum o fac cei din jurul meu, si m-a miscat destainuirea ei, venita din senin.

Image

m-a miscat sa stiu ca sunt unul dintre reperele copilariei tale.
m-a miscat asocierea ta cu ceva pe care eu il ador, tu nestiind ca e asa.

Image

mi-ai smuls un zambet fastacit, identic cu al tau, de acum 20 de ani.

Leave a Reply

