de vorba cu Boogie si Bogdan Dumitrache

am stat de vorba cu Boogie. despre lucruri mici si lucruri mari. despre copii, cafele, superstitii. m-am prefacut, intr-un fel, ca nu ne cunoastem decat putin, si l-am intrebat si despre lucruri, despre care n-am vorbit niciodata in toti anii astia, de cand suntem prieteni

Image .I : azi e Marti. ce crezi despre ziua asta? ai superstii legate de ea, sau asa, in general?

B : nimic. n-am superstitii.

I : mie imi plac serile de Vineri . imi place si Sambata. tu ai vreo preferinta?

B: si mie Vinerea, da se leaga de bona nu de superstitii. Vinerea avem bona seara si putem iesi.

I :imi plac tare diminetile cu soare, si serile cu apusuri frumoase. tie ?

B : amandoua. serile cand Mara se culca la 8 si diminetile cand se trezeste la 9.

I : spune-mi ce faci atunci cand te trezesti, intr-o dimineata ca oricare alta.

B : ma spal pe dinti conversand cu fica-mea, care zice tati cam de 30 de ori pe minut: tati, ute! di!di! spa! tati : ute!Ma!spa! tati..tatu..

I : :)))))

Image

credit foto : bewhere.ro

I : esti bautor de ceai sau de cafea? de ce fumezi? cat din asta e placere si cat viciu?

B : sunt mare cafegiu. 7-8 pe zi, mai scurta si tare la inceput, un capuccino, inca unu, iar una tare dupa masa, fara cofeina..
imi place gustul cafelei si mi se pare potrivita aproape oricand. imi place s-o prepar. lucrand in spatele barului m-am jucat cu tot felul de masinarii regland granulatia macinatului sau consistenta spumei si neaparat gustand.

I : care e ultimul film pe care l-ai vazut? iti mai aduci aminte la ce te gandeai in timp ce il vizionai ? a existat vreun personaj de care te-ai simtit mai aproape?

B : astazi am vazut “Django Unchained” care mi-a placut. la un moment dat ma gandeam la un alt film, dar cu acelasi personaj. doar ca atunci era rau, acum e bun, dar de nevoie mai face si rautati.

I : B, cine esti tu cand esti acasa? imi imaginez ca atunci cand joci, te transpui, te incrancenezi, te confunzi cu personajul…cat din asta transpare cand esti acasa? unde ramane Boogie cat timp esti tu la filmare?

B : cu cat inaintez intr-un proiect, cu atat mai multa atentie dedic catre acesta. daca ma port altfel, eu nu sunt constient. imi dau seama in schimb ca sunt din ce in ce mai absent vizavi de ceilalti (Oana si Mara cel mai des). sunt cu mintea la film si personaj, uneori cred ca am toane, sunt irascibil, sau dimpotriva exuberant, dupa cum merge. e un fel de cantonament si pregatirea unui rol, si la sfarsitul unui film sunt destul de sifonat, obosit.

Image

I : in ce fel s-a schimbat ceea ce faci de cand a aparut Mara?

B : familia ma face mai responsabil, dornic sa asigur inainte de orice siguranta. vreau sa fac tot felul de lucruri cu fetele si sa petrec cat mai mult timp cu ele.
daca nu filmez, plecam amandoi la treaba pe la 10. dupa o prima tura de joaca cu mara, mai ciufuliti, mai cu pete de lapte sau piure pe haine, dar bine dispusi. pe la 17.00 unul din noi tre sa ajunga acasa si daca e cald afara mergem in parc. daca nu, facem cucu-bau in sufragerie, sau alte 3000 de jocuri care transforma sufrageria in tot felul de lucruri si pe noi la fel.

uneori cand se termina seara si am culcat pitica, stau si ma uit la casa, care e intoarsa toata pe dos, sunt extenuat dar foarte multumit. aceasta senzatie, legata de cele mai multe ori de timpul petrecut acasa, a devenit o linie de ghidaj. o caut, aleg in functie de ea, renunt la lucruri care ma indeparteaza de casa.

I : cand suntem mici ne dorim sa facem cu totul alte lucruri decat cele pe care le alegem in final ca adulti. tu? iti mai amintesti ce vroiai sa te faci cand erai mic ? aveai si tu un prieten imaginar?

B : nu mi-am dorit nimic anume cand eram copil. intamplarea a facut sa nimeresc in anturaje favorabile dezvoltarii mele si am inteles ce-mi place din mers. in perioade diferite am avut diversi mentori, sau aspiratii “potrivite varstei”, le-as spune. de la grupul de cercetasi, la colegii astronomi, apoi podarii si Catalin Naum, UNATC-ul, energia si atentia mi-au fost tot timpul canalizate catre ceva, si asta m-a ajutat foarte tare.

I : stiu ca iti plac clownii. iti placeau si cand erai copil? de ce iti plac?

B : imi place sa observ la oameni cat de dispusi sunt sa joace, sa-si modifice comportamentul in fuctie de context sau intentii. toti jucam jocul asta,unii o facem mai retinut si elegant, altii dimpotriva. nu trebuie sa fii vreun mare filosof ca sa observi ca in Romania oamenii considera fatarnicia un mijloc de care trebuie sa dispui pentru a reusi. si daca te gandesti ca pestele de la cap se-mpute, avem cu cine semana.

I : nu te-am intrebat niciodata, desi ne cunoastem de destul de multa vreme…care e personajul care te-a solicitat cel mai tare, in pielea caruia ai simtit ca te simti ca si cand ai fi tu, si care te-a facut sa ai momente de confuzie?

B : cand am terminat facultatea am jucat un personaj care radea incontinuu 40 de minute. fizic a fost foarte dificil, ma durea burta. dar el eram.

I : plangi, sau razi mai mult? vorbesti vreodata cu tine cu voce tare? ce te scoate din minti si ce te linisteste cel mai mult?

B : in ultima vreme rad, desi am trecut prin niste momente dificile in ultima vreme. ma deconectez complet cand sunt cu fetele .

I : ce crezi despre femeile care plang mult?
B : ca plang prea mult.

I : ai adus acasa un Leopard. acum urmeaza Festivalul de Film de la Berlin. ce crezi si cum te simti? ce-ti doresti sa se intample mai departe cu tine? te vezi jucand in filme europene sau la Hollywood? eu stiu raspunsul, dar ma prefac ca nu… vrei sa-mi spui de ce?

B : de data asta pariez pe Calin si Luminita. eu fac un rol bun, dar nu e suficient, ca intindere, ca sa fiu in carti la premiu.

in privinta viitorului am sa fac ce-am facut si pana acum: am sa joc cat pot de bine si-om vedea. as prefera cinema-ul de autor european din mai multe motive, artistice, dar si pentru ca asta e zona unde am ceva experienta.
bine, si-om mai vedea.

ImageHBO – in deriva

I : secventa ta preferata dintr-un film…exista?

B : nu

Image

credit foto : bewhere.ro

I : daca te-as ruga sa inchizi ochii si sa-ti imaginezi cum ar arata o Duminica de a ta peste 20 de ani…

B : mi-ar placea sa am o casa de vacanta, care sa fie si pensiune si tabara de creatie, ceva mic, un pic de livada, cateva hectare de vie, un rau, un deal, cativa cai. neaparat verzi.

Leave a Reply

