puncte puncte

am multe momente in care ma indoiesc de lucrurile pe care le aplic cu sfintenie in viata mea de zi cu zi, ca urmare a celor 7 ani de acasa.

mi-am promis de multe ori de-a lungul vremii ca am sa rezist tuturor probelor si ca am sa raman neclintita in atitudine. ca am sa demonstrez respect si demnitate, ca am sa imi pastrez intacta conduita morala…dar a venit acel moment, al indoielii, cand tot ce am cladit cu suflet si inima curata imi este zdruncinat cu incapatanare.

fac parte dintr-o societate lipsita de scrupule si de educatie.

eu am absolvit “scoala veche”. am fost invatata sa am “coloana vertebrala”, sa am respect neconditionat indiferent de rang, sa spun “te rog” si “multumesc”, sa nu traiesc cu sentimentul ca mi se cuvine totul si sa uit sa fiu recunoscatoare pentru lucrurile pe care le primesc.

Vineri seara a adus cu ea o revelatie. am inteles in sfarsit ca proasta crestere si mitocania ma inhiba profund. ma sperie si imi produc un gol teribil in stomac. sunt singurele lucruri care ma lasa fara reactie, care ma intristeaza fara de margini.
declar fara umra de modestie, ca sunt mandra de ceea ce am primit ca educatie de la ai mei. nu o sa am niciodata nici cea mai vaga urma de rusine pentru ca nu ma aliniez unor norme sociale. nu am cum. nu pot si nici nu vreau. nu pot face parte dintr-o lume lipsita de valori, de principii, si nu doresc sa am de a face cu mitocani. nu vreau!

compromisul pe care il voi face insa…

imi asum insa, incepand de astazi, dreptul de a mima aroganta vis-a-vis de astfel de tipologii umane. imi rezerv dreptul de a ma face nevazuta in fata lor. pentru ca din pacate, atunci cand gentiletea si amabilitatea, respectul si empatia sunt cofundate cu prostia si umilinta, nu-ti mai ramane altceva de facut.

2 thoughts on “puncte puncte

  1. una dintre cele mai utile calitati in viata este adaptabilitatea.
    asta ar insemna ca treptat sa nu mai imi pese, sa nu ma mai enervez daca cineva ma opreste pe strada sa ma intrebe unde se afla un loc, fara sa spuna buna ziua zi multumesc la final; sa nu ma deranjeze daca intr-un restaurant un client se poarta cu chelnerul cu o atitudine superioara; sa nu ma deranjeze ca la spectacole oamenii vin imbracati din ce in ce mai neglijent.
    dar cred ca parintii si bunicii mei sunt cei mai frumosi oameni de pe pamant. oricat de mult nu ma regasesc in societatea de astazi, din respect pentru ei , pentru ce m-au invatat si pentru modul in care am crescut nu pot trece peste anumite lucruri si nu pot renunta.
    ceea ce iti doresc si tie. 🙂 eu nu-l consider aroganta, ci bun-simt.

  2. va fi ultimul comentariu azi. nu as vrea sa para ca spam.
    am descoperit de curand spatiul tau. imi pare rau daca am intrat direct fara sa salut.
    buna irina, eu sunt sasha.

Leave a Reply

