o scrisoare

stimata doamna,

doresc sa va comunic niste lucruri pe care le consider mai mult decat importante, as spune chiar, esentiale unei relatii interumane, indiferent de natura ei.

daca pentru dumneavoastra respectul meu, sinceritatea, intelegerea si disponibilitatea mea frizeaza prostia, atunci este cazul sa va explic ce presupune meseria mea si care este semnificatia serviciilor noastre pentru dumneavoastra.

as vrea sa incep prin a va povesti putin despre culise. despre ce se intampla dincolo de peretii care va gazduiesc pe dumneavoastra oricat de mult timp. mai mult sau mai putin, dupa bunul dumneavoastra plac, fara sa simtiti vreo secunda vreo presiune din partea noastra. dincolo de acesti pereti sunt oameni care muncesc pentru ca in final sa puteti parasi incinta mai mult decat incantata de rezultat. sunt oameni care trebuie platiti si care muncesc cu dedicare pentru orice clipa de fericire care va va apartine in totalitate. sunt zeci de papiote,crete, hartie si ace de gamalie consumate, metri intregi de material, pe care cineva i-a ales special pentru dumneavoastra.
sunt oameni care isi respecta munca si care sunt dispusi sa modifice acelasi produs de zeci de ori, sa-l faca si desfaca, pentru ca in final sa plecati acasa fericita. acesti oameni insa au si ei nevoi, nevoi pe care le cunosc doar eu dar pe care ma simt datoare sa le respect.

dincolo de asta, mai sunt si eu. cea care va primeste cu zambetul pe buze de fiecare data, indiferent de cum arata ziua ei, indiferent de ce a lasat acasa sau in alta parte, de starea ei de spirit. pentru atat timp cat hotarati, va stau la dispozitie. calma si dispusa sa va ascult vorbind vrute si nevrute, indiferent ca ma privesc sau nu. toate lucrurile astea sunt firesti, sau cel putin asa le vad eu. dumneavoastra platiti niste servicii, iar acestea trebuie sa se ridice la nivelul asteptarilor, indiferent de suma.

as vrea insa sa ma fac foarte bine inteleasa. atentia pe care vi-o acord nu se datoreaza decat faptului ca sunt un om bine crescut si ca mi se pare absolut firesc sa va fac sa va simtiti special si speciala, odata ce mi-ati trecut pragul. nu se datoreaza in nici un caz vreunui sentiment de umilinta sau supunere. este o forma de respect. lucru pe care il consider indispensabil in ambele sensuri. am obligatia sa imi respect promisiunile si sa va implinesc asteptarile atata timp cat intelegeti ce sunt si cu ce ma ocup de fapt. care este pozitia mea in incaperea in care va aflati. pentru ca nu de putine ori s-a intamplat sa faceti o confuzie si sa vi se para ca sunteti la croitor, scotand din poseta vreo referinta smulsa din vreo revista mai mult sau mai putin glossy.
ma aflu aici pentru a va ajuta sa gasiti ceea ce v-ar putea contura o directie precisa, care sa se potriveasca chipului dumneavoastra, si nici de cum pentru a gasi pagina din revista, unde sa afla rochia pe care doriti s-o copiem impreuna.
eu nu copiez. pe nimeni.
pentru asta mai exista si acum croitorese si croitorii respectabile de cartier. locuri unde veti intra fluturand pagina de revista, si cel mai probabil va va intampina o doamna sau un domn cu o figura prelunga, care nu se va arata neaparat bucuros ca sunteti la el in pravalie si va va intreba pe sub ochelari, abia ridicand privirea si fara se se ridice, daca va poate ajuta cu ceva. vi se vor lua in graba masurile si va trebui sa faceti efortul sa mergeti singura dupa materialul dorit. nu veti zabovi prea mult pentru ca nu veti avea unde sa va asezati si nu are sa va intrebe nimeni daca doriti un ceai sau o cafea pentru ca nu e timp de asa ceva si astea costa. nu va incerca nimeni sa va explice ca nu este cea mai potrivita tinuta pentru dumneavoastra. si din toate aceste motive veti fi foarte multumita de costul final al rochiei. pentru ca el nu implica decat mana de lucru si furniturile, in forma cea mai bruta.

mi-as dori foarte tare sa intelegeti ca designerii nu sunt urmasii croitorilor. designerii sunt oameni cu niste notiuni in plus, dobandite in scoala si prin practica, care au viziuni si care va pot ajuta sa va gasiti un stil anume. care au la dispozitie o echipa completa de oameni, gata sa va transforme oricand.

si inca ceva. un amanunt minor de altfel.

cel mai tare imi doresc sa tineti cont, daca se poate, de un detaliu putin important pentru dumneavoastra, si esential pentru mine.
la sfarsitul zilei, chiar si eu am nevoie de liniste. si eu am nevoi similare cu ale dumneavoastra si mai presus de asta, niste responsabilitati. dincolo de aparente si de imaginea pe care o aveti vis-a-vis de mine si munca mea, detaliile lumesti sunt aceleasi. si eu am o viata personala, o familie, facturi de platit, obligatii. doar pentru ca ocup aceasta pozitie nu inseamna ca in particular sunt scutita de anumite detalii.

nu inseamna ca ma hranesc cu aer si locuiesc sub stele.

nu levitez. cel putin, nu tot timpul.

va multumesc anticipat pentru a fi avut rabdarea de a citi pana la capat, si sper din suflet ca ati inteles ce am vrut sa va comunic pe aceasta cale. in orice situatie, sunt impacata ca v-am prezentat toate aceste detalii, pentru ca macar sa aveti toate informatiile necesare atunci cand va veti hotari sa initiati o colaborare cu un designer. fie ca voi fi eu sau oricare altul.

cu speranta unui nou inceput, va doresc o saptamana splendida.

irina marinescu

Leave a Reply

