“am si eu o lista a mea,…”

o prietena imi scria azi : ” aaa, sa stii ca am si eu o lista a mea, pe care se afla o irina”

m-a flatat tare, cu atat mai mult cu cat ea este printre primii de pe lista mea. nu numai pentru ca face parte din ceea ce eu numesc “clasa”, ci pentru multe alte lucruri, cu care cred ca s-a nascut. asta, pentru ca eu nu cred ca anumite lucruri se invata. o femeie care stie sa iubeasca neconditionat, sa se daruiasca, care incremeneste tot in jurul ei cand intra intr-o incapere are asta in sange, si o face natural. pentru mine, ea e una dintre ele, fara sa aiba aceasta aparenta de femme fatale, ci doar… o gingasie si o eleganta atat de aparte incat te face sa simti nevoia de a fi atent cand ii esti in preajma. o gratie pe care multe au incercat sa o mimeze si au esuat lamentabil. are o eleganta de rasa nobila, incheieturi subtiri si un ten de portelan. si tot ce este ea e atat de natural incat te amuteste.

ma surprinde mereu aparenta ei simplitate, dar eleganta ei sta in detalii. reuseste cu o mare usurinta sa transforme o pereche de jeansi si un tricou alb intr-un super outfit. si atunci, cum as putea sa rezonez cu expresia pe care am considerat-o mereu de-a dreptul idioata – “haina il face pe om” ?!? ei bine, nu! e exact invers, la fel cum omul sfinteste locul, si nu locul pe om.

uneori, cand ma uit la ea, imi dau seama la cate mile departare sunt toate aceste (oare cum le-as putea numi intr-o maniera plastica ? fete? fatuci? papusi?)…, sa le spunem fete…, pentru care orice aparitie se transforma intr-o demonstratie de la Circul Globus.

mile, sunt mile departare. pentru ca pentru a ajunge sa stii sa porti o rochie, trebuie sa stii mai intai cum sa arati sclipitor intr-o pereche de jeans no name si un tricou alb fara paiete pe piept. sa stii ca pielea si tenul tau, parul, mainile, mersul, gesturile si ceea ce scoti pe gura fac mai mult decat orice rochie Lanvin, orice pereche de Louboutain sau geanta Hermes.
sa stii cu ce mana si cum sa fumezi, sa stii cu cat parfum sa-ti dai, sa stii cand sa taci sau sa clipesti cu pleoape grele, sa stii cum sa pasesti si cand sa pleci, sa stii cand e momentul sa intri.

pentru toate lucrurile astea insa nu exista manual, si cu siguranta nu se vinde nici pe sub mana la boutique-urile de lux. o geanta, o rochie sau un pantof nu te pot incadra la sectiunea “clasa”.

cel putin, nu pe lista mea…

Leave a Reply

